اخبار برگزیده, اخبار شهرستان ها, دشتی, گزارشات, متفرقه

🚩زینبی؛ تولیت آستان شیخ صدوق”رض”: جوانان خادم روستای زیزار(شهرستان دشتی) از خادمان موکب کربلا

🗓 دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲

🌖 ۲۸ ماه صفر ۱۴۴۶ قمری

🎤 به گزارش علی سلیمانی (معاون فضای مجازی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر)

 

📜 جوانان خادم روستای زَیزار (شهرستان دشتی) در موکب شیخ صدوق”ره” در کربلا 📜

 

🕌 علی زینبی، تولیت آستان مقدس حضرت شیخ صدوق درباره برپایی مواکب این آستان متبرک در کربلا گفت: حدود پنج سال است که خداوند توفیق داده و در شهر کربلا موکب آستان مقدس حضرت شیخ صدوق را فعال و از مسیر بغداد به ورودی شهر کربلا برای زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنیم؛ موکب حضرت شیخ صدوق تاکنون از زائران حدود ۲۲ کشور پذیرایی کرده است.

🚩وی در ادامه یادآور شد: به طور تقریبی در ایام اربعین هر سال ۱۵ روز سرویس‌دهی می‌کنیم ولی امسال از اول ماه صفر مستقر شدیم؛ در فاصله ۶۰۰ متری حرم ابوالفضل در مسیر باب البغداد  به زائران خدمت رسانی نمودیم.

🚩تولیت آستان مقدس حضرت شیخ صدوق با اعلام این خبر که در موکب آستان مقدس حضرت شیخ صدوق روزی ۱۵ هزار پرس غذا توزیع می‌شود، تصریح کرد: معمولاً تا سه روز بعد از اربعین همچنان خدمات رسانی به زائران حسینی را داریم، چون آنها در مسیر برگشت هم نیاز به دریافت خدمات دارند.

🚩زینبی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گسترده در این موکب بیان کرد: برپایی غرفه کودکان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و عزاداری برای زائران بین نماز‌های مغرب و عشاء و همچنین ظهر و عصر از جمله این برنامه‌ها هستند.

🚩وی عنوان کرد: در مجموع حدود ۲۰ خادم مرد و ۲۰ نفر خادم زن مشغول بوده و بحمدالله کار موکب داری  امسال را با همدلی و شوق خدمت به اباعبدالله الحسین”ع” به سرانجام رساندیم.

 

🕌 لازم به ذکر است؛ امسال اولین همایش ملی موکب داران در آستان مقدس و آرامگاه حضرت شیخ صدوق”رض” در محله ابن بابویه – تهران برگزار شده است.

 

💠 شایان ذکر است تعدادی از جوانان روستای “زیزار” از شهرستان دشتی از استان بوشهر، به عنوان خادمان افتخاری این موکب حسینی با شور و شوق انجام وظیفه نمودند‌.

 

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

🔺️🥛🔺️جوان روشندل آقا محمد عرفان زینبی در پیاده

روی اربعین از مرقد مولا امیرالمومنین علی”ع” تا حرم

حضرت اباالفضل العباس”س” با لب تشنه رفت و آنجا

که رسید با اذن حضرت آب نوشید.

🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤🥤

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

📸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *